Menkibeleri

Emanete Riayet

Devlet demir yollarında çalışan İhsan Efendi anlatmıştı:

  • Hanımım hastalanmıştı. İstanbul’a götürüp, Üstâdım Şeyh Muhammed Esad Efendi Hazretlerini ziyaretle durumu kendilerine arz
  • Hastahaneye yatırıp tedavi edilmesini, tavsiye

Emirleri gereğince hastahaneye götürdüm, baştabip muayene edip hastahaneye aldı. Hastayı yatırdıktan sonra, iznim olmadığı için vazifemin başına döndüm; Evvel Allah sultânıma havale ettim.

Ben gittiğim günden itibaren her akşam, bir hanım bizim hanımın yanına gelerek selâm verir, hal ve hatırını sorar:

  • Beni Şeyh Efendibaba gönderdi, der ve yanına oturur, onu neşelendirir, sohbet Bizim hanım uyuyuncaya kadar durur, ondan sonra gidermiş. Ben varıp hanımı hastahaneden çıkarıncaya kadar böyle her gece devam etmiş.

Hastahaneden çıkınca bizim hanım bana:

  • Efendi babaya gidip, hem veda ziyareti yapalım, hem de kendisine teşekkür edelim; beni yalnız bırakmadı, mahzun ettirmedi, diyerek yanına gelen kadını anlattı. Birlikte Hazretin yanına varırlar:
  • Efendim; Allah razı olsun, fakîriniz gittikten sonra bizim hanımın yanına her akşam bir hanım kardeşi göndermişsiniz. O da, onu mahzun bırakmamış sohbetleriyle neşelendirmiş. Teşekkür ederiz efendim, demiştir.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu